Comunicat nº 2 dels Comitès Anarquistes en Defensa de la República Catalana

Comunicat urgent en defensa de la llibertat davant la provocació del PSOE el 21 de desembre

Davant la intransigència unionista la provocació del govern del PSOE de celebrar un consell de ministres a Barcelona, és una burla contra el poble treballador de Catalunya, per això el divendres 21 de desembre, els Comitès Anarquistes en Defensa de la República Catalana no podem restar callats.

El govern Sánchez no ha tingut pebrots de fer que aquest anomenat consell de ministres en el castell maleït, que va descriure Joan Montseny, una de les víctimes d’aquesta Espanya Negra de sempre, en aquest lloc de la muntanya de Montjuïc, on tantes persones de bona voluntat han estat empresonades, torturades i afusellades, on es tancà el patriota filipí José Rizal, es va assassinar Francesc Ferrer i Guàrdia i Lluís Companys, ara sembla que repta Barcelona escollint la Llotja de Mar.

En aquesta terra ocupada militarment pel decadent Imperi espanyol, on quatre patriotes presos fan vaga de fam,
mentre se’n foten Sánchez i el PSOE, el poble treballador té l’oportunitat històrica d’aplicar els acords del darrer congrés obrer anarcosindicalista en l’exili, celebrat a la Borsa Vella de Marsella l’estiu de 1975, que compta amb l’aportació jovenívola de les delegacions cenetistes de Catalunya i l’Interior peninsular, en que es trencà el pacte sindical i polític CNT-FAI i UGT-PSOE al mateix temps què s’acordà fermament que de la mateixa manera que el moviment llibertari —en el seu combat per abolir el treball assalariat i el domini de la mercaderia— estava lluitant contra el franquisme aviat hauria de fer-ho contra la socialdemocràcia espanyola, la nova formulació del capitalisme a la península Ibèrica.

El 21 de desembre caldria paralitzar el Principat de Catalunya, com a la Catalunya Nord i el conjunt de l’Estat francès fan les armilles grogues des del 17 de novembre, anar a la vaga salvatge proletària, a l’aturada de país de botiguers i patrons com es va fer el 3 d’octubre de 2017, donant tota mena de suport als Comitès de Defensa de la República i a la resta de col·lectius revolucionaris mobilitzats.

Països Catalans, desembre de 2018.

anarquistesperlarepública@protonmail.com